ZASADY REKRUTACJI

do szkół ponadgimnazjalnych

w Zespole Szkół Budowlanych im. Księcia Jerzego II Piasta

w Brzegu

na rok szkolny 2009/2010

1.   Kandydaci do klas pierwszych składają niżej wymienione dokumenty bezpośrednio w sekretariacie szkoły: 

·        podanie na formularzu przygotowanym przez szkołę,

·        kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego,

·        kopię świadectwa ukończenia gimnazjum,

·        kartę zdrowia i kartę szczepień,

·        trzy fotografie. 

2.    Kandydat do szkoły może uzyskać maksymalnie 200 punktów. 

3.   Liczba punktów za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum wynosi maksymalnie 100 punktów. 

4.  Liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z zajęć edukacyjnych na świadectwie ukończenia gimnazjum wynosi 75 punktów. 

5.   Punkty przyznawane są za oceny z języka polskiego i w zależności od typu szkoły  ponadgimnazjalnej z 3 wybranych przez szkołę obowiązkowych zajęć edukacyjnych: 

a)  do III Liceum Profilowanego - język obcy, matematyka, wiedza o społeczeństwie,

b)   do Technikum nr 3 – język obcy, matematyka, informatyka

c)  do Zasadniczej Szkoły Zawodowej – język obcy, matematyka, informatyka. 

6.    Punkty przyznawane są według następujących zasad: 

a)  język polski

ocena :      celujący                - 21 pkt

bardzo dobry        - 18 pkt

dobry                    - 14 pkt

dostateczny          - 10 pkt

dopuszczający      -   4 pkt 

b)  każdy z trzech wybranych przez szkołę przedmiotów : 

ocena : celujący    - 18 pkt

bardzo dobry         - 16 pkt

dobry                     - 12 pkt

dostateczny          -   8 pkt

dopuszczający        -  2 pkt 

7. Punktacji podlegają inne osiągnięcia ucznia,  mające znaczenie w dalszej edukacji w szkole – maksymalnie 25 pkt, takie jak : 

a)    ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem – 6 pkt

b)  udział w konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty:

·        na szczeblu wojewódzkim            - 3 pkt

·       na szczeblu ponadwojewódzkim   - 5 pkt

c)    osiągnięcia sportowe lub artystyczne :

·      na szczeblu powiatowym (miejsca od I do III ) – 1 pkt

·      na szczeblu wojewódzkim (miejsca od I do III) – 2 pkt

·      na szczeblu ponadwojewódzkim ( miejsca od I do VI)- 3 pkt

d)   stały wolontariat – 2 pkt

e) dodatkowe osiągnięcia, takie jak :

·        wzorowa ocena zachowania – 1 pkt

·        udział w zajęciach kulturalno – artystycznych – 1 pkt

·        uznana praca w samorządzie szkolnym – 1 pkt 

8. W przypadku równorzędnych wyników punktowych uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu kwalifikacyjnym przyjęci będą uczniowie, którzy :

a) uzyskali większą liczbę punktów na egzaminie gimnazjalnym,

b) uzyskali większą liczbę punktów za świadectwo,

c)  uzyskali większą liczbę punktów za inne osiągnięcia,

d) pochodzą z placówek opiekuńczo – wychowawczych lub rodzin zastępczych,

e) kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kształcenia ze względu na stan zdrowia potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno – pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej. 

9. O przyjęciu do szkoły i wybranej klasy decyduje największa suma punktów uzyskanych przez kandydata w postępowaniu rekrutacyjnym. Istnieje możliwość przyjęcia kandydata do innej klasy w przypadku niezakwalifikowania się do wcześniej wybranej. 

10. Potwierdzenie przez kandydata woli podjęcia nauki w szkole ponadgimnazjalnej odbywać się będzie w terminie ustalonym przez Opolskiego Kuratora Oświaty. 

11. Terminy rekrutacji, składania dokumentów oraz ogłoszenia wyników rekrutacji  do szkół ponadgimnazjalnych i policealnych wynikają z zarządzenia Opolskiego Kuratora Oświaty.

Nabór na rok szkolny 2009/2010 do następujących szkół średnich:

 I.   TECHNIKUM

w zawodzie:

v     technik rzemiosł artystycznych  NOWOŚĆ

v      technik budownictwa o specjalizacji: budownictwo

v      technik budownictwa o specjalizacji: renowacja zabytków architektury

v      technik pojazdów samochodowych

v      technik  logistyk

 II.  LICEUM PROFILOWANEGO

o profilu:

v      usługowo – gospodarczym

 III. ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ

w zawodzie:

v      murarz

v      sprzedawca

v      kucharz małej gastronomii

v      mechanik pojazdów samochodowych

v     klasy wielozawodowe (wszystkie zawody)

 IV. SZKOŁY POLICEALNEJ

w zawodzie:

v      renowator zabytków architektury

Terminy składania dokumentów: 

1.

Przyjmowanie zgłoszeń do tych szkół, w których przeprowadzone będzie dodatkowe postępowanie kwalifikacyjne.

30 marca – 28 kwietnia 2009 r.

 

2.

Dodatkowe postępowanie kwalifikacyjne

29 – 30 kwietnia 2009 r.

3.

Składanie podań przez kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.

25 maja – 5 czerwca 2009 r.

4.

Możliwość zmiany decyzji kandydata o wyborze i przeniesieniu podania do innej szkoły.

8 czerwca 10 czerwca 2009 r.

5.

Składanie przez kandydatów do wybranej szkoły kopii świadectwa ukończenia szkoły, kopii zaświadczenia o wyniku egzaminu gimnazjalnego oraz innych wymaganych dokumentów.

19 czerwca 23 czerwca 2009 r.

6.

Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych do szkół ponadgimnazjalnych.

25 czerwca 2009 r. do godz. 1000

7.

Potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole oraz dostarczenie oryginałów dokumentów.

25 czerwca 2009 r. (od godz. 1000) do 29 czerwca 2009 r. (do godz. 1500)

8.

Ogłoszenie list uczniów przyjętych do poszczególnych szkół i podanie informacji o wolnych miejscach.

30 czerwca 2009 r. do godz. 1200

9.

Przeprowadzenie rekrutacji uzupełniającej. Uczniowie, którzy nie zostali przyjęci do żadnej szkoły mogą składać podania do szkoły dysponującej wolnymi miejscami.

do 2 lipca 2009 r.

10.

Ogłoszenie list uczniów przyjętych w wyniku rekrutacji uzupełniającej.

3 lipca 2009 r.

11.

Składanie podań przez kandydatów do szkół policealnych oraz wszystkich typów szkół dla dorosłych.

7 lipca – 14 sierpnia 2009 r.

12.

Rekrutacja dodatkowa.

24 sierpnia 27 sierpnia 2009 r.

13.

Ostateczne ogłoszenie list uczniów przyjętych do oddziałów klasy pierwszej szkół wszystkich typów.

 31 sierpnia 2009 r.

 Uwaga ! Rekrutacja do szkoły policealnej odbywać się będzie na podstawie rozmów kwalifikacyjnych. 

 Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły składają w sekretariacie następujące dokumenty:

·          podanie na przygotowanym przez szkolę formularzu

·          świadectwo zdrowia, karta zdrowia i karta szczepień

·          zaświadczenie lekarskie o przydatności do wybranego zawodu

·          trzy fotografie

·          wyniki egzaminu gimnazjalnego (w terminie do trzech dni po ich otrzymaniu)

Starający się o przyjęcie do zasadniczej szkoły zawodowej przedkładają zaświadczenie zakładu pracy o zatrudnieniu kandydata w celu nauki zawodu. Zajęcia praktyczne odbywają się w zakładach pracy lub zakładach rzemieślniczych. W trakcie nauki młodociani pracownicy otrzymują należne im świadczenia i wynagrodzenie zgodne z obowiązującymi przepisami.

Szczegółowych informacji udziela sekretariat szkoły (tel.416-25-07) w godz. od 8.00 do 15.00

Do pobrania w formacie *.doc podania do:

Technikum

Liceum Profilowane

Zasadnicza Szkoła Zawodowa

Strona główna | Gdzie jesteśmy | Kontakt z nami | Historia szkoły | Profile nauczania | Grono Pedagogiczne | Sukcesy szkoły | Osiągnięcia sportowe | Aktualności | Galeria zdjęć | O autorze | Ciekawe witryny | Leonardo da Vinci | Georgianum 2001 | Czat | Quiz | Księga gości